Maszyny
PÖTTINGER: Przyczepy serii Faro
Przyczepy serii Faro |
Pasja rozwoju w firmie Pöttinger nie osłabła. Wraz z nową generacją przyczep samozbierających Faro została stworzona lekka przyczepa klasy średniej. Sieczkarnia, przyczepa samozaładowcza, czy prasowanie? Coraz częściej rolnicy zadają sobie takie pytanie. Przyszłość należy do przyczepy samozbierającej.
Sprawdzona seria Europrofi oraz nowy typoszereg Faro stanowią znaczący segment przyczep silosowych firmy Pöttinger. Te dwa modele wydajnych przyczep są maszynami odpowiednimi do mechanizacji zbioru w indywidualnych gospodarstwach lub do zastosowania przemysłowego. Stanowią bardzo ekonomiczną alternatywę dla gospodarstw o powierzchni zbioru UZ w przedziale 30-60 ha. Lekkie przyczepy Faro z rotorem załadowczym mogą współpracować już z ciągnikami o mocy od 85 KM. Podwozie przyczep silosowych serii FARO składa się ze skręcanej konstrukcji ramowej - z ceowników 220x70x50x5mm ze stali drobnoziarnistej. Zamknięta nadbudowa ze stali przeznaczona jest do większych obciążeń użytkowych. Mocne profile burtowe i niewielkie odstępy między kłonicami zapewniają dużą stabilność. Proste, masywne kłonice boczne są łączone z ramą śrubami, przez co uzyskujemy najwyższą stabilność w warunkach pracy na polu i jazdy po nieutwardzony drogach.
Przyczepy Faro mogą być wyposażone w zaczep do transportu - górny lub dolny. Dyszel jest wykonany seryjnie jako dyszel łamany z dwoma siłownikami działającymi dwustronnie. (amortyzatory dyszla na zamówienie). Szeroki podbieracz 1,80m wyróżnia się wyjątkową wydajnością, także przy dużych i nierówno ułożonych rzędach pokosu. Przemyślana konstrukcja pozwala na staranne podebranie paszy i oddzielenie zanieczyszczeń. Mocny rotor załadowczy o śr. 750mm i specjalnie zaprojektowanych i ułożonych spiralnie zębach zapewnia optymalne cięcie i upakowanie paszy przy zachowaniu wysokiej przepustowości. 54 pierścieni zębatych prowadzi paszę po obu stronach przez 27 noży, indywidualnie zabezpieczonych przed ciałem obcym i w wyniku przepychania masy otrzymujemy materiał rozdrobniony na 51mm. Dokładne, równomierne cięcie to podstawa dobrej jakości kiszonki. Wyśmienita jakość cięcia w przyczepach silosowych Pöttinger jest potwierdzana przez niezależne testy. Wyjątkowe rozwiązanie firmy Pöttinger jak wychylna belka nożowa zapewnia komfort przy codziennej obsłudze.
Duża ilość paszy w skrzyni ładunkowej, a zarazem jej równomierne rozdzielenie to wymagania praktyki i pracy na silosie. W przyczepie Faro pasza jest zagęszczana już w kanale doprowadzającym. Automatyka załadunku (w wyposażeniu dodatkowym) zapewnia optymalne napełnienie przestrzeni ładunkowej, a automatyka wyładunku pomaga kierowcy i chroni maszynę. Dla równomiernego ułożenia i późniejszego zagęszczenia zielonej masy na pryzmie możliwy jest montaż 2 lub 3 walców dozujących.
Wszystkie funkcje sterowania odbywają się z kabiny operatora, dzięki zastosowaniu prostych, intuicyjnie obsługiwanych pulpitów do sterowania pracą. Sterownik taki służy również do kontroli wszystkich procesów podczas zbioru zielonej masy.
Przyczepy FARO 6300 i 8000 służą tylko do zbioru siana i słomy!
KRONE: Przyczepa zbierająca i dozująca KRONE TITAN R/48 GD
Przyczepa zbierająca i dozująca KRONE TITAN R/48 GD |
Przyczepa zbierająca i dozująca KRONE TITAN R/48 GD
Agromix Rojęczyn jest jedynym na Polskę dealerem firmy Krone, światowego lidera w produkcji maszyn zielonkowych.
Rotor tnący i transportowy jest rezultatem wieloletnich doświadczeń w budowie przyczep zbierających. Ze względu na swoją niezwykle dużą przepustowość, najwyższą gęstość sprasowywania i prostą konstrukcję, rotor tnący Krone sprawdził się zwłaszcza przy zbiorze zielonki na kiszonkę. Zwraca uwagę niewielkie zapotrzebowanie mocy. Zależnie od typu i warunków eksploatacji, przyczepy Titan mogą być stosowane z ciągnikami o mocy powyżej 125 KM.
Podbieracz Easy Flow to pierwszy zaoferowany przez firmę Krone nie sterowany podbieracz, pracujący bez sterowania bieżnią krzywkową. Istotą tego podbieracza jest faliste ukształtowanie ocynkowanych prowadnic pokosu. Kształt ten powoduje ciągły przepływ materiału przy zagłębianiu się palców. Easy Flow może pracować z większą prędkością obrotową, można szybciej jechać i osiągnąć większą przepustowość.
Oznaczenie typu GD oznacza w firmie Krone przyczepę dozującą. Przyczepy dozujące typu Titan bardzo dobrze spełniają wszystkie wymagania praktyki. Posiadają maksymalnie 3 bębny dozujące, zapewniające równomierny rozładunek paszy w krótkim czasie. Równomierna warstwa zielonki w silosie płaskim to najlepszy warunek uzyskania kiszonki o wysokiej jakości.
Dane techniczne:
Długość/szerokość/wysokość: 9.219/2.520/3.580 mm
Pojemność: 48 m³ (wg normy DIN 11741: 28 m³)
Szerokość podbieracza: 1800 mm (DIN)
Długość cięcia przy 35 nożach: 40 mm
Zapotrzebowanie mocy: 125 KM
Cena: 45.000,- EUR netto
DEUTZ-FAHR: Rotomaster 5520 – przyczepa samozaładowcza z rotorem
DEUTZ-FAHR: Rotomaster 5520 – przyczepa samozaładowcza z rotorem |
DEUTZ-FAHR: Rotomaster 5520 – przyczepa samozaładowcza z rotorem
Z pojemnością aż 55m³ i dopuszczalnym załadunkiem aż do 12,2 ton, DEUTZ-FAHR Rotomaster 5520 jest maszyną, która swoimi wymiarami, bogatym wyposażeniem standardowym sprosta oczekiwaniom największych gospodarstw i przedsiębiorstw rolnych.
Długie lata doświadczeń w konstruowaniu i budowaniu przyczep samozbierających, pozwoliły na zaprojektowanie modelu Rotomaster 5520, który zbudowany jest na mocnej ramie wykonanej z sekcji-U (część płaska po zewnętrznej stronie), do których przymocowane są kłonice z metalowymi bocznymi ścianami.
Podbieracz w przyczepie Rotomaster 5520 wyposażony jest w 5 rzędów palców (rozstawa w rzędzie 55mm), galwanizowane prowadnice podbieracza, które rozstawione są na szerokości 1,85 m. Podbieracz standardowo posiada blachę z zamocowaną na końcu rolką oraz ogumione koła kopiujące na wahliwych ramionach, by zapewnić najlepsze kopiowanie terenu oraz równy przepływ zbieranego pokosu. Hydrauliczny zaczep sterowany z kabiny ciągnika za pomocą komputera pozwala operatorowi na sterowanie dyszlem, by uzyskać prześwit powyżej 70 cm pod podbieraczem. Co jest niezwykle ważne podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z pryzmy.
Dużej średnicy rotor tnący o szerokości 1,42m jest zaprojektowany, by przenosić największe obciążenia. Używając 35 noży tnących długość cięcia wynosi 40 mm. Noże wyciągane są bez użycia jakichkolwiek narzędzi.
Specjalna płyta jest zamocowana w przedniej części załadunkowej, by chronić przed zbieraniem się materiału. Hydraulicznie napędzany przenośnik listwowo-łańcuchowy jest podzielony na dwie części i posiada 4 łańcuchy, które przeniosą nawet największą ilość materiału. Prędkość przenośnika jest regulowana bezstopniowo, natomiast automatyczny system wyłączania zabezpiecza tylne wrota przed ewentualnymi uszkodzeniami.
Opcyjnie wyładunek może zostać usprawniony poprzez zastosowanie dodatkowych 2 dużej średnicy walców wspomagających wyładunek, dzięki którym kiszonka na pryzmie zostanie równomiernie rozrzucona.
Skrętna, resorowana oś tandemowa, razem z rozmiarem opon 600/55 R 22,5 oraz hamulcami pneumatycznymi pozwala na uzyskanie maksymalnej masy całkowitej aż do 20 ton.
Standardowo wyposażony jest w system sterowania przyczepą kompatybilny z Isobus. Oznacza to, że dzięki temu sterować można praca przyczepy bezpośrednio poprzez terminal ciągnika. Dla tych jednak, którzy nie posiadają ciągnika wyposażonego w ISO standardowym wyposażeniem jest panel obsługi funkcji maszyny z 6 calowym wyświetlaczem o nazwie Focus.
Dane techniczne:
Waga maszyny – 7.000kg
Dop. ciężar całkowity – 20.000kg
Całkowita długość – 9,37m
Całkowita szerokość – 2,55m
Wysokość - nadbudowa podniesiona – 3,97m
Wysokość platformy – 1,57m
Szerokość podbieracza – 1,85m
Liczba palców podajnika – 9
Cena: 281.990 tys. zł nettto
CLAAS: Przyczepy QUANTUM
CLAAS: Przyczepa QUANTUM |
CLAAS: Przyczepy QUANTUM
Niemiecka firma Claas produkuje nie tylko kombajny zbożowe i ciągniki, ale również sprzęt do zbioru zielonek: sieczkarnie samojezdne, kosiarki, przetrząsacze, zgrabiarki, prasy oraz przyczepy zbierające. Fabryka produkująca sprzęt zielonkowy znajduje się na południu Niemiec w mieście Bad Saulgau. W Polsce sprzedawcą tych maszyn jest Dom Handlowy Henryki i Pawła Korbanków z Tarnowa Podgórnego.
Do silosowania Claas oferuje przyczepy samozbierające o nazwie QUANTUM.
Przyczepy w zależności od modelu mają pojemność skrzyni ładunkowej od 25,6 do 38 m3. Najbardziej popularne są modele 4700S i 5700S o pojemności 29 i 34,5 m3.
Przyczepy te wyposażone są w podbieracz o szerokości 1,8m z wałkami dociskającymi. Dzięki temu nawet podczas pracy z dużą prędkością materiał pozostaje zebrany. Rotor tnący jest bardzo dużej średnicy, ma 9 ramion ułożonych w kształcie spirali. Napęd na rotor przenoszony jest przez przekładnię stożkową zębatą. 33 noże tnące zapewniają doskonałą jakość cięcia. Noże posiadają system zabezpieczający przed uszkodzeniem. Skrzynia ładunkowa wykonana jest ze specjalnych profili, zapewniających długie użytkowanie maszyny. Przyczepy Quantum z literką S mają w standardzie dwa walce dozujące, zapewniające równomierny rozładunek zbieranej masy. W wyposażeniu dodatkowym istnieje możliwość zamontowania trzeciego walca dozującego. Układ jezdny maszyny to zawieszenie tandemowe z szerokim wyborem dostępnego ogumienia. Manewrowanie przyczepą ułatwia oś skrętna. Do obsługi przyczepy z kabiny ciągnika służy znany również z pras Claas terminal o nazwie Claas Comunicator. Obsługa terminala jest bardzo prosta i czytelna.
Natura wspiera technologię
Innowacyjny rozrzutnik N-266 o drewnianych elementach konstrukcji
Wąsko- lub szerokopasmowy, z adapterami poziomymi lub pionowymi, albo talerzowymi. Wybór rozrzutników na rynku nie jest mały. Szeroko rozumiana ekonomika eksploatacji sprzętu - powinna być priorytetem przy jego wyborze. Dużą rolę w tym względzie pełni jego trwałość, po prostu!
Dziś przedstawiamy Państwu „sylwetkę” rozrzutnika, który w polskich realiach zadziwia innowacyjnością, choć na świecie zastosowane w nim rozwiązania są od lat znane i cenione. Jedną z jego, trzeba przyznać, licznych zalet jest właśnie trwałość.
N-266 - wyprodukowany przez firmę POL-MOT Warfama to prawdziwa rewolucja wśród rozrzutników. Jego borty i podłoga - zbudowane są z ... drewna!
- W Polsce jesteśmy pierwszym producentem rozrzutnika o konstrukcji drewnianej, ale pomysł nie jest nowy - na Zachodzie takie rozwiązania są doskonale znane, jak również i korzyści płynące z użytkowania tego typu rozrzutnika - wyjaśnia Michał Stok-Stocki, Pol-Mot Warfama.
Ten fenomen na polskim gruncie - N-266 o ładowności 8 ton przeznaczony jest do roztrząsania obornika, torfu i kompostu. Współpracuje z ciągnikami wyposażonymi w dolny zaczep transportowy typu \"hitch\" o mocy min. 70 kW (95 KM). Posiada adapter pionowy czterobębnowy oraz przenośnik podłogowy napędzany hydraulicznie.
Drewniane elementy mają zdecydowany wpływ na jego trwałość, jak również na komfort pracy.
- Specjaliści oceniają, że jest on dwa razy trwalszy od tradycyjnych. Maszyny o metalowej konstrukcji trzeba po każdym użyciu dokładnie umyć, a przecież często zdarzają się sytuacje, kiedy nie ma na to czasu, a metal koroduje - podkreśla Stok-Stocki. - Natomiast konserwacja drewnianych elementów odbywa się w sposób naturalny zawartymi w oborniku związkami organicznymi.
Rozrzutnik jest również dużo lżejszy od swoich konkurentów w tej samej klasie tonażowej i tym samym zmniejsza zużycie paliwa przy pracy. Zastosowanie w nim szerokiego ogumienia zdecydowanie poprawia właściwości jezdne maszyny. Rozrzutnik obornika jest w pełni przystosowany do transportu po drogach publicznych, posiada pneumatyczną instalację hamulcową, instalację elektryczną oraz potrzebne osłony bębnów adaptera.
I jeszcze jedna ważna informacja - kolejnym plusem zastosowania drewna w N-266 jest jego cicha praca, korzystnie wpływająca na środowisko i komfort pracy.
- Prezentowaliśmy rozrzutnik N-266 podczas wystaw i muszę przyznać, że budził duże zainteresowanie - podsumowuje Michał Stok-Stocki. - Być może do jego zakupu konieczna jest pewna zmiana poglądu na te maszyny, ale jestem pewien, że polscy rolnicy szybko się przekonają, że warto. Tym bardziej, że cena jest atrakcyjna.
sam