Debiut Chevroleta Malibu
- Kategoria: Rolnictwo na kołach
- Opublikowano
- Super User
- Odsłony: 3132
Amerykański sedan
Typowy nabywca sedana tej wielkości oczekuje od swojego samochodu jakości, niezawodności i trwałości. Kupując Malibu, klient otrzyma interesujący, o ekspresyjnym wyglądzie i komfortowym wyposażeniu samochód. Ponadto konstrukcja nadwozia auta zawiera cząstkę struktury swoich braci, Camaro i Corvette, dzięki czemu wnosi do segmentu rodzinnych sedanów sportowy akcent.
Rozstaw osi wynoszący 274 cm i całkowita szerokość 185 cm zapewniają Chevroletowi Malibu solidny, atletyczny wygląd. Z przodu dominuje dzielony wzdłużnie wlot powietrza z centralnie umieszczonym tradycyjnym logo w kształcie muszki oraz silnie zarysowana maska silnika. Reflektory zachodzące daleko na błotniki dodają przedniej części samochodu mocnego charakteru. Zdecydowanie nakreślona jest też sylwetka boczna samochodu z charakterystycznymi liniami biegnącymi konsekwentnie wzdłuż całego nadwozia, uwydatnionymi tylnymi nadkolami i inspirowanymi modelem Camaro wyrazistymi podwójnymi światłami tylnymi. Obrazu całej sylwetki samochodu dopełniają duże koła z 17- lub 18-calowymi obręczami z lekkich stopów, wypełniające dokładnie wnęki kół.
Wnętrze Malibu oferuje komfort i elegancję. Zastosowano w nim charakterystyczny dla Chevroletów kokpit z wyraźnym podziałem na część kierowcy i pasażera, a w jego centralnej części w wyższych wersjach wyposażenia umieszczono pełnokolorowy, siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy.
W Europie Chevrolet Malibu dostępny będzie z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, w obu przypadkach są to jednostki rzędowe, czterocylindrowe. Silnik benzynowy dysponuje mocą 167 KM przy 5.800 obr./min, zapewniając prędkość maksymalną 204 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy w wersji z manualną przekładnią. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 225 Nm. W cyklu mieszanym Malibu z tym silnikiem zużywa 7,8 litra benzyny na 100 km. Natomiast silnik wysokoprężny 2.0 l dysponuje mocą 160 KM przy 4.000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Silnik ten będzie wyposażony w wysokociśnieniowy układ wtryskowy common rail, dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy, zaawansowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz intercooler. W utrzymaniu odpowiedniej czystości spalin pomoże bezobsługowy filtr cząstek stałych. Silnik wysokoprężny w połączeniu z przekładnią manualną będzie spalał 5,3 litra oleju napędowego na 100 km. Obie jednostki napędowe będą dostępne w wersjach z 6-biegową przekładnią manualną bądź automatyczną. Samochód będzie można zakupić w salonie Top Auto już w czerwcu.
Szymon Martysz
Fot. CHEVROLET
W testach bezpieczeństwa European New Car Assessment Programme pojazd otrzymał najwyższą pięciogwiazdkową notę