Kompaktowy SUV Opla
- Kategoria: Rolnictwo na kołach
- Opublikowano
- Super User
- Odsłony: 2251
Dawka energii
W marcu w Genewie mogliśmy obserwować debiut Opla Mokki - nowego, niewielkiego SUVa. Dynamika jazdy w tym modelu została dostosowana do potrzeb życia w mieście przy zachowaniu wszystkich zalet samochodu przeznaczonego do jazdy terenowej Jest to pierwszy, stworzony przez niemieckiego producenta, znaczący pojazd w klasie subcompact.
Opel Mokka stanowi mieszankę funkcjonalności, komfortu oraz smaku przygody. Model może być wyposażony w technologię napędu na wszystkie koła, która płynnie przenosi moment obrotowy na tylne koła, ilekroć jest to konieczne dla uzyskania lepszej przyczepności i lepszego panowania nad pojazdem. Moc dostarczana jest przez trzy ekonomiczne silniki. Wszystkie modele z manualną skrzynią biegów są wyposażone w paliwooszczędny system start/stop. Oferta silników benzynowych obejmuje silnik wolnossący o mocy 115 KM i pojemności 1,6 l, a także silnik Turbo o mocy 140 KM i pojemności 1,4 l.. W ofercie silników wysokoprężnych znajduje się jednostka CDTI Turbo diesel o mocy 130 KM 1.7 l i o momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm. Zarówno silnik 1.4 Turbo, jak i 1.7 CDTI mogą być połączone z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Oprócz napędu na przednie koła, w modelu Mokka można również zamontować napęd na wszystkie koła, co zapewnia jeszcze lepszą kontrolę toru jazdy i przyczepność do nawierzchni. Jest to oszczędna, inteligentna i niedroga technologia, która zmienia Mokkę z solidnego miejskiego SUVa w znakomity samochód terenowy. W warunkach dobrej przyczepności do nawierzchni, na przykład na drogach asfaltowych, auto działa w trybie FWD, gdzie cały moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła. Pomaga to w utrzymaniu ekonomicznego poziomu spalania. Jednak w celu poprawienia właściwości jezdnych i przyczepności do nawierzchni, moment obrotowy automatycznie rozdzielany jest na oś przednią i tylną, w zależności od stylu jazdy lub warunków drogowych. Na bardzo śliskich nawierzchniach podział momentu obrotowego między przodem i tyłem osiąga wartość 50/50. Ogólnie mówiąc, kierowca ma do dyspozycji system, który automatycznie dostosowuje się do panujących warunków drogowych.
Mokka wprowadza nowoczesne technologie do segmentu B samochodów SUV, takie jak systemy wspomagania kierowcy oparte na systemie kamer przednich Opel Eye, a także na systemie kamery tylnej. Ponadto pojazd jest wyposażony w ergonomiczne fotele, certyfikowane przez stowarzyszenie lekarzy AGR. Pojazd dostępny będzie pod koniec roku w salonie Top Auto w Krupnikach.
Szymon Martysz
Fot. OPEL
Nazwa SUVa została zainspirowana drobnymi, okrągłymi ziarnami kawy