Podlaskie AGRO

Maszyny

Przyczepy Eco Line


ZM Metaltech w bieżącym roku wypuścił nowa serię rolniczych  przyczep dwuosiowych z trójstronnym wywrotem. Pierwsze produkty serii ECO line, ujrzały światło dzienne na  targach Agro Schow 2010 w Bednarach .

Wykonane przez firmę  Metaltech przyczepy oraz ich poziom cenowy kształtujący się na poziomie konkurencji, okazał się trafiony i budził ogromne zainteresowanie.
Takim posunięciem firma chciała trafić do małych i średnich gospodarstw. Przedział tonażowy tych przyczep od 4 do 10t powinien zaspokoić potrzeby gospodarzy  posiadających niewielkie areały.  Przyczepy z serii ECO Line wykonane są w tym samym zakładzie którym produkuje się znane ze swojej jakości i szczelności,  przyczepy serii DB.  
Do produkcji tych przyczep używa się takich samych ram i podzespołów jezdnych jakie są używane do produkcji przyczep DB.  Dopiero podczas montażu końcowego można zobaczyć ze różnica się one tylko burtami. Burty do przyczep ECO Line są lżejsze od burt używanych do produkcji DB. Najważniejszą  cecha która rózni te przyczepy to uszczelnienie burt. W przyczepach ECO do uszczelnienia używa się naklejanych profili gumowych.  Takich jak można spotkać u konkurencyjnych producentów. Przyczepy DB są uszczelniane prętem stalowym. Taką technologię uszczelniania stosuje tylko firma z Mirosławca. W efekcie zastosowania takiego rozwiązania, przyczepy serii DB uzyskują szczelność na rzepak.
Jest to rozwiązanie trwałe i nie wymagające posezonowej konserwacji, co w przypadku przyczep z  uszczelkami gumowymi  jest koniecznością.

Standardowe wyposażenie przyczep ECO Line :
Profile burtowe firmy BOWA, dwuobwodowa instalacja pneumatyczna z automatyczna regulacja siły hamowania, hamulec ręczny, klin podporowy, błotniki na kołach tylnych, elektryczna instalacja oświetleniowa, centralne zamki burt, okno w tylnej burcie do rozładunku strumieniowego, drabinka, dwa stopnie w skrzyni ładunkowej, zawór automatycznie odcinający hydraulikę przy maksymalnym kącie wywrotu przyczepy, wyprowadzenie wszystkich instalacji do podłączenia drugiej przyczepy




Przyczepa na miarę każdego klienta


Pronar w 2004 roku Pronar, jako pierwsza polska firma, wprowadził na rynek pełną gamę przyczep platformowych do przewozu bel oraz transportu europalet. Po wielu latach eksploatacji zyskały one zasłużoną opinię w pełni niezawodnych, trwałych, radzących sobie nawet w najgorszych warunkach terenowych.

Pronar produkuje następujące standardowe typy przyczep platformowych:

T026 - trzyosiowa o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton,

T023 - trzyosiowa o dopuszczalnej masie całkowitej 15 ton,

T024 - tandem o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton,

T025 - dwuosiowa o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton,

T022 - dwuosiowa o dopuszczalnej masie całkowitej 10 ton.

Chcąc sprostać wymaganiom najbardziej wymagających klientów, w 2010 roku Pronar wprowadził na rynek zmodernizowane wersje tych przyczep. Dokonane w nich

zmiany zostały podyktowane uwagami i opiniami klientów, którzy pragną mieć przyczepy bogato wyposażone.

Najważniejsze zmiany wprowadzone w przyczepach platformowych:

1. wzmocniona płyta podłogowa o grubości 4 mm o bardzo wysokiej wytrzymałości na odkształcenia;

2. platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi, które zabezpieczają

ładunek przed niekontrolowanym przesunięciem; dodatkowo zaokrąglone ranty nie powodują uszkodzeń bel owiniętych folią;

3. szerokość powierzchni ładunkowej umożliwia transport europalet;

4. drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach;

5. nowy dwupunktowy system mocowania drabinek, dający możliwość zrezygnowania z cięgien podtrzymujących, które utrudniały załadunek przyczepy;

6. otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach bocznych platformy;

7. otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych;

8. dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek;

9. pojemna skrzynka narzędziowa;

10. tylne zabezpieczenie najazdowe zintegrowane z tylnym oświetleniem;

11. boczne zabezpieczenie najazdowe.

Zmodernizowane wersje platform są sprzedawane obecnie równolegle z wersjami

standardowymi.

Posiadając w ofercie 10 typów przyczep platformowych, Pronar jest w stanie

zadowolić każdego klienta, zarówno tego któremu zależy na trwałym, niezawodnym,

prostym wyrobie, jak i takiego, który oczekuje, aby przyczepa była wyposażona we

wszelkie możliwe udogodnienia.



Przyczepa RC2100


Produkcja przyczepy niskopodwoziowej została zapoczątkowana z myślą o rolnikach - przedsiębiorcach. Pronar jest pierwszym polskim producentem oferującym tego typu przyczepy w naszym kraju.

Główne elementy konstrukcji przyczepy RC2100 wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Wyposażona jest ona w zawieszenie mechaniczne na resorach parabolicznych oraz w resorowany dwiema sprężynami dyszel, który wpływa na zmniejszenie przenoszonych drgań na ciągnik. Konstrukcja przyczepy umożliwia transport ok.15 t ładunku. Łączna długość powierzchni ładunkowej platformy wynosi 7m, zaś najazdów - 1,9 m. Maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się po drogach wynosi 40 km/h, planowana jest również wersja o prędkości 60 km/h.

Przyczepa bardzo stabilnie zachowuje się w terenie. Jest niezwykle zwrotna, łatwa w obsłudze, posiada niskie wymagania w zakresie konserwacji. Nowością jest hydraulicznie podnoszona i składana podpora dyszla. Element ten zapobiega ryzyku zaczepienia o nierówne podłoże w czasie jazdy.

Wykonana z twardego dębu podłoga to rozwiązanie wytrzymałe i odporne na zużycie, znacznie lepsze niż ulegająca szybkiemu wypracowaniu podłoga wykonana z desek sosnowych, czy świerkowych. Łączenie desek na wpust zapobiega powstawaniu szczelin oraz ogranicza odkształcenia podłogi w trakcie przewożenia ciężkich ładunków. Impregnacja zabezpiecza drewno przed wilgocią.

Istnieje możliwość poszerzenia powierzchni załadunku o dwa rzędy desek - po 25 cm z każdej strony. Efekt ten uzyskano dzięki odkładanym z obu stron bocznym podpórkom. Deski te przewożone są pod podłogą w specjalnie do tego celu zaprojektowanym koszu.

Przyczepa RC2100 może być wyposażona w zamykaną na klucz skrzynkę narzędziową z tworzywa sztucznego, przeciwnajazdowe bariery boczne, automatyczny regulator siły hamowania (ALB), a także jedno bądź dwa koła boczne. Opcjonalnie może posiadać również 30-litrowy zbiornik na wodę z pojemnikiem na mydło, który jest bardzo pomocny przy utrzymaniu higieny podczas pracy. W zależności od zapotrzebowania dostępne są różne typy dyszla: stały, obrotowy lub kulowy.

Cena: ok. 60 tys. zł (netto)


STROM: SWIFTER SO 4000, SO 5000, SO 6000, SO 7000


Strom Export jest postępowym przedsiębiorstwem produkcyjnym, działającym „na polu” maszyn rolniczych. Celem firmy jest rozwój, produkcja i dystrybucja wysokiej jakości produktów, spełniających najwyższe wymagania rolników i wychodzącym naprzeciw problemów rolnictwa. Dzięki zaawansowanej technologii, maszyny są wykorzystywane do najbardziej wyrafinowanych metod uprawy ziemi, które wpływają na obniżenie kosztów i podniesienie efektywności, jednocześnie dbając o środowisko naturalne. Program produkcyjny firmy składa się z trzech podstawowych typów produktów: maszyn przygotowujących glebę, mulczerów – rozdrabniaczy nieużytków rolnych i maszyn transportowych, których portfolio nieustannie powiększa się o nowe modele i rozwiązania technologiczne.

Główne zalety agregatu:

- złączenie kilku operacji w jedną;

- resorowanie poszczególnych sekcji umożliwia pracę przy dużych prędkościach i dokładne kopiowanie terenu;

- niezależnie opuszczane sekcje dla dokładnego wyrównania terenu;

- możliwość hydraulicznej regulacji włóki przedniej;

- możliwość łatwej i szybkiej wymiany sekcji wiosennych na sekcje jesienne;

- łożyska najwyższej jakości przystosowane do wysokich prędkości obrotowych;

- wały crosskill ułożone w taki sposób, że czyszczą się wzajemnie.


Parametry techniczne SO 4000 SO 5000 SO 6000 SO 7000

Szerokość robocza m 4 5 6,2 7,2

Szerokość transportowa m 3 3 3 3

Głębokość robocza cm 2-10 2-10 2-10 2-10

Dopuszczalne nachylenie stopnie 8 8 8 5

Ilość sekcji roboczych 2 2 4 4

Ciężar całkowity kg 3620 4100 4700 5250

Zapotrzebowanie mocy KM 120-150 130-160 160-190 180-210

Koła transportowe 500/50-17 500/50-17 500/50-17 500/50-17



AGROMA BIAŁYSTOK: Agregat Uzębiony MAX


Agroma Białystok jest firmą z 50-letnią tradycją. Prowadzona dziś działalność obejmuje region Polski północno-wschodniej, w której to Agroma osiągnęła pozycję lidera.

Agregat zawieszany bierny uzębiony MAX przeznaczony jest do uprawy przedsiewnej na glebach lekkich i średnich. Lekka konstrukcja i krótka kompaktowa budowa z centralnym środkiem ciężkości nie obciąża zbędnie układu zawieszenia ciągnika. Zbudowany na silnej ramie na której, podwieszone jest od 2 do 6 pól roboczych. Pola zostały wyposażone w wał strunowy o średnicy 400mm. kruszącą bryły, czterorzędową sekcję zębów sprężynowych SV, dokładnie spulchniającą glebę na całej szerokości oraz wały tylne kombinacja ( uzębiony-strunowy o średnicy 400/320mm,

lub crosskill-strunowy - 320/280mm.) zapewniające odpowiednie zagęszczenia. Agregat Max występuje w szerokościach od 3m do 9m (od 4,0m. składany hydraulicznie). Każdą z tych szerokości możemy wyposażyć w wózek ze sprzęgiem do siewnika uzyskując wersję półzawieszaną.

Agregat MAX w połączeniu z siewnikiem tworzy agregat uprawowo-siewny. Zapewnia wysoką jakość spulchniania i rozdrabniania grud, pozwala na pracę przy dużych prędkościach co w powiązaniu z jego budową daje dużą wydajność powierzchniową.


3,0m 4,0m 4,5m 6,0m 6,5m 7,5m 9,0m

Moc ciągnika 90-100KM 110-120KM 120-130KM 160-170KM 180-190KM 200-220KM 240-360KM

Ilość zębów 32szt. 36szt. 48szt. 64szt. 70szt. 80szt. 96szt.


Jesteś tutaj: Strona główna Artykuły Maszyny